-

OdysSynLaertesa

Komentarze użytkownika

@Aspiracje + pogarda = Rosja (19 marca 2022 07:47)

Rzeczywiście... Już ją nawet widać, w Pani komentarzach

OdysSynLaertesa
19 marca 2022 09:48

@Aspiracje + pogarda = Rosja (19 marca 2022 07:47)

To strasznie dziwne że ten człowiek (pilot? z tego co słyszałem, więc przynajmniej inteligentny) nie widzi, że może sobie swobodnie opowiadać te wszystkie śledcze kocopoły na temat władzy, i że nikt go z tego powodu ani nie spałuje, ani do kopalni nie wyśle... Niesamowite jak trzeba mieć w d... to że mu bomby na głowę nie lecą, i że ktoś inny tego dopilnował

OdysSynLaertesa
19 marca 2022 09:42

@Aspiracje + pogarda = Rosja (19 marca 2022 07:47)

Strategia kacapii jest prosta... Uwiedzenie w celu brutalnego zgwałcenia. I nie wiem co trzeba mieć przed oczami żeby tego nie widzieć, przynajmniej w stosunku do Polski, której kacapskie elity (i jako elementarz każdego ważniejszego dowódcy wojskowego) nienawidzą w stopniu najwyższym. I tylko nasza obecność w NATO ich powstrzymuje. I tu znowu nie rozumiem jak można nie widzieć, po prostu braku innej alternatywy, i fantazjować na temat "dawania d...  Amerykanom", w sposób nieodpowiedzialny gardząc (do tej pory, w obliczu obrazków z Ukrainy) tym prostym faktem że Polska nie jest bombardowana od początku obecnej wojny, choć Iskandery są już dawno na pozycjach, wycelowane w strategiczne cele na terenie Polski, i mają do nich bardzo blisko.

To ...

OdysSynLaertesa
19 marca 2022 09:36

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

No ale lekka piechota dokładnie tak ma funkcjonować. I na Ukrainie tak właśnie działa. Tyle że to nie jest według projektu Bartosiaka, ale tak właśnie się szkoli nowoczesną lekką piechotę w NATO... Małe samodzielnie pododdziały operujące na własnym terenie (najlepiej w oparciu o zasadzki na trasie kolumn przeciwnika) podgryzające zaplecze i szlaki komunikacyjne, i zwalczające GDR y (grupy dysesyjno rozpoznawcze).

Tyle że do tego potrzeba komponentów operacyjnych jako "celów" do wiązania związków taktycznych kacapii. Proponowany przez Bartosiaka 120 tys komponent składający się z wyłącznie lekkich pododdziałów, nie ma szans w starciu, ani nawet nie podejdzie do komponentów ciężkich jeśli ich ktoś nie zwiąże walką i nie zmusi do prób ...

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 17:12

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Na tym polega jego "przenikliwość". Na snuciu jak to dostaniemy wpier... w obecnym urządzeniu armii, i snuciu alternatywnym jak to wszyscy będą się nas bać kiedy polskie wojsko będzie urządzone na jego "autorski" wzór. Jeździ więc z tą swoją armią (której nie ma, a której strukturę przebydowywał co najmniej dwa razy) na papierze, i toczy "zwycięskie bitwy" przegrywając tym co mamy (tradycyjnie zdradzeni o świcie) z kacapią.

Jednocześnie zdumiewa go jak to się dzieje że Ukraińcy biją ruskich (dostrzegając udział NATO pomimo tego że Ukraina nie należy do sojuszu). Podjarany (ale tradycyjnie pełen "wątpliwości") sukcesami ich lekkiej piechoty, przyszywa się do nich ze swoim wzorem, jakby to on był ojcem ich sukcesu a nie to c ...

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 13:32

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Wiemy jak to jest sprzęgnięte.bCoryllus o tym napisał niedawno.

Tak niestety wygląda rzeczywistość, dlatego trzeba dużo cierpliwości, i wiary w Tego który daje siłę się przebijać. Inna droga to barykady, ale wiemy dobrze kto zza nich wydaje rozkazy i po co to robi... Wytrwałość to cnota która czyni wolnym pomimo ogromnej kuli u nogi

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 13:06

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

A mnie to przypomina coś innego. Stratedżyfjuczur :)

 

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:58

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Tak. To są narzędzia. Czasem ostre (i wtedy sprawiają wrażenie ośrodka decyzyjnego) a innym razem tępe, wręcz prowokacyjnie :) Każden ma swoją rolę do spełnienia

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:56

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Tak... Bardzo obiecujący projekt. Pamiętam moment kiedy temat zaczął być dyskutowany szerzej. To było w momencie negocjacji "pakietu klimatycznego" przez ekipę Tuska... To już tyle lat minęło. Rozeszło się po kosztach, zupełnie jak nasze łupki, które do tej pory nie zostały oszacowane prawidłowo. Liczba odwiertów próbnych to była lipa. Wiele ruskich firm chciało mieć na to koncesję i to mi dawało do myślenia (zwłaszcza że równolegle ruszyła "zielona" histeria)

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:53

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Pismaki robią oprawę do decyzji. O tyle decydują, o ile publika reaguje zgodnie z celem oprawy... Żaden decydent (nie mówię o żyrandolach) nie zadrży przed pismakiem, o ile nie ma na niego "zlecenia" (zostaje ściągnięty parasol ochronny)... Ty akurat powinieneś wiedzieć najlepiej co jest kijem a co ręka (o d... nie wspominając)

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:46

@Chiny i wojna (15 marca 2022 19:22)

Nie ma o czym mówić... Owoce tejże "dyscypliny" (a za tym pracowitości), to wyścigi dzieci z donosem do władz na własnych rodziców.

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:40

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Dokładnie tak... Dawno temu byłem z tym na bieżąco.

O RPA też mi się o uszy obiło, czy nasi węglarze z którejś ze spółek nie nawiązali z nimi współpracy naukowej?

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:33

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Dr B miał tu sporą amplitudę "histerii". Od wojennych po antywojenne. Od pro niemieckich po pro amerykańskie (ale oczywiście cały czas że NATO beee). Chciał zjeść ciastko i mieć ciastko, a cokolwiek by się stało zwalić to na "nieodpowiedzialne władze". A cały ten swój świat, który sam częstokroć nazywa "obawą", zbudował w oparciu o zreformowaną, nowoczesną i wyszkoloną armię ruskich, z jej wizytówką "pierwszą gwardyjską" w 3 dni pojącą czołgi we wiśle, i o wyssane z palca "15 dni musimy wytrzymać zanim NATO nam pomoże". Bo tak wyszło na "grach wojennych". Wróżył zniszczenie ukraińskiej armii bo przespał cały okres od pierwszej wojny, kompletnie nie interesując się tym co tam robią Amerykanie i Bryty ...

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:30

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Nie tego dotyczyła moja uwaga... Zapewniam

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:20

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

No właśnie... Bo to nie pismaki narzucają "swoją wolę" decydentom, ale decydenci pismakom. Już pomijając okoliczności skąd decydenci biorą motywację do swojej determinacji. Nie ma się co oszukiwać ile tu od nas samych zależy. A dobrze jest, kiedy tym co decydują o najważniejszym, jest po drodze z naszą racją stanu. Kilka krajów, zwłaszcza tzw "północy" (bałtyckie plus Skandynawia) natychmiast zrozumiało co się dzieje. Hiszpania (no i Grecja) jest tu rodzynkiem (z południa), ale to jak ich "ubogaciła" Unia (patrz kryzys "finansowy") nie pozostawił im żadnych złudzeń co do tego że mieli być nawozem, tak jak Polska i inna "biedota".

Teraz jest ten właśnie moment, i świetnie (póki co) że kują nasi żelazo pod bardzo w ...

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 12:17

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Nie robię tego... Pytam bo nie wiem. Serio

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 11:48

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

On jest zagubiony jak ruska "pierwsza gwardyjska" pod Kijowem... Część jego publiki ma jednak dobrą pamięć, i wykreśliła go z kajetu... No ale ciągle dochodzą nowi... Najważniejsze że żaden z naszych poważnych decydentów nie gada Bartosiakiem. Resztę można przekonać całkiem szybko jeśli zestawi się scenariusze które rysował na nieaktualnej mapie, o "uwiądzie NATO" (itd), z obecną dość jednoznacznie odwrotną rzeczywistością.

Wojna informacyjna w toku

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 11:47

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Jeśli Pan sobie tego życzy to nie ma problemu.

Pozdrawiam

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 11:40

@Wojna nowej, starej i najstarszej Europy (18 marca 2022 06:48)

Nie wiem o czym do mnie rozmawiasz człowieku. Nie rób ze mnie obrażonej sieroty a z siebie adwokata diabła. Od dawna sam załatwiam swoje "problemy".

Moja "czynność" nie miała niczego z tego, z czego zasłynął smieciu. Wiem natomiast do czego potrafią prowadzić tego rodzaju "stygmaty",  kiedy posuwa się do nich gospodarz. Uważam tego rodzaju "argumenty" za niedyskutowalne, i pod tym względem "cierpię" na zatwardziałość. Tak już mam, co nie znaczy że się obrażam albo gniewam.

Jedyna celna uwaga to ta o energii. Ot i wsio

OdysSynLaertesa
18 marca 2022 11:40

 Poprzednia  Strona 11 na 157.    Następna